Jos TCP/IP-yhteys asiakaskoneelta tallentimelle ei toimi, tulisi ensin
tarkistaa yhteys suoraan koneelta toiselle. Mikäli kyseessä on samassa
lähiverkossa olevat koneet, testaaminen onnistuu seuraavasti:
- Selvitä tallentimen IP-osoite käyttöjärjestelmän verkkoasetuksista
- Windows: Avaa komentokehote (Käynnistä
Suorita
``cmd'' ja Enter)
- Linux: Avaa pääte (Alt-F2
``xterm'' ja Enter)
- Kirjoita komento (vaihda 1.2.3.4:n tilalle tallentimen ip-osoite):
ping 1.2.3.4
- Jos tallennin ei vastaa, verkkoyhteys ei näiden koneiden välillä toimi.
Ota yhteys verkosta vastaavaan henkilökuntaan jotta tarkistettaisiin,
että asetukset ovat varmasti oikein.
- Varmista, että tietokoneiden välillä on joko kytkin/keskitin tai ristiinkytketty
kaapeli.
- Jos tallenninkoneen ja asiakkaan välissä on palomuuri, ping ei välttämättä
mene läpi. Tällöin pitää tarkistaa sekä yhteyksien molempien päiden
asetukset ja palomuurin asetukset.
Ksenos DVR