Jos TCP/IP-yhteys asiakaskoneelta tallentimelle ei toimi,
tulisi ensin tarkistaa yhteys suoraan koneelta toiselle. Mikäli kyseessä
on samassa lähiverkossa olevat koneet, testaaminen onnistuu seuraavasti:
- Selvitä tallentimen IP-osoite käyttöjärjestelmän verkkoasetuksista
- Windows: Avaa komentokehote (Käynnistä
Suorita
``cmd'' ja Enter)
- Linux: Avaa pääte (Alt-F2
``xterm'' ja
Enter)
- Kirjoita komento (vaihda 1.2.3.4:n tilalle tallentimen ip-osoite):
ping 1.2.3.4
- Mac OS X: Avaa Ohjelmat
Verkkotyökalu
Ping-välilehti
- Jos tallennin ei vastaa, verkkoyhteys ei näiden koneiden
välillä toimi. Ota yhteys verkosta vastaavaan henkilökuntaan jotta
tarkistettaisiin, että asetukset ovat varmasti oikein.
- Varmista, että tietokoneiden välillä on joko kytkin/keskitin
tai ristiinkytketty kaapeli.
- Jos tallenninkoneen ja asiakkaan välissä on palomuuri, ping
ei välttämättä mene läpi. Tällöin pitää tarkistaa sekä yhteyksien
molempien päiden asetukset ja palomuurin asetukset.
Ksenos DVR